Slecht tanden poetsen: slecht voor het hart!

Dat het slecht poetsen slecht is voor de duurzaamheid en staat van je gebit is alom bekend. Maar enige tijd geleden is medisch aangetoond dat hart- en vaatziekten in een aantal gevallen geassocieerd kunnen worden met chronische infecties, zoals parodontitis.

Slechte poetsers hebben 30-40% meer kans op een hartaanval!

Een schoon en gezond gebit helpt bij het voorkomen van hartproblemen. Uit onderzoek blijkt dat de bacteriën die verantwoordelijk zijn voor tandplak ook een rol spelen bij de verkalking van de slagaderen van hartpatiënten. Slechte tandverzorging kan dus een verhoogde kans geven op hart- en vaatziekten. De Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde (NMT) hamert daarom op het belang van goed poetsen en regelmatige controle van het tandvlees.

Uit het onderzoek blijkt dat in verkalkte slagaderen van hartpatiënten dezelfde bacteriën voorkomen, die ook medeverantwoordelijk zijn voor tandplak. Bovendien stellen onderzoekers vast dat mensen die slechts eenmaal per dag hun tanden poetsen dertig tot veertig procent meer kans hebben op een hartaanval.

Tandarts en vice-voorzitter van de NMT, Hendrike van Drie: “De relatie tussen tandvleesproblemen en hart- en vaatproblemen is aangetoond in diverse onderzoeken. Mensen met een gezond gebit met meer dan 25 tanden bleken minder last te hebben van hartproblemen, dan mensen met minder dan tien tanden.

Uit diverse onderzoeken blijkt dat de kans op een hart- of vaataandoening met twintig procent toeneemt als je tandvlees ontstoken is. Ben je jonger dan 65 jaar en heb je chronische parodontitis, dan is die kans zelfs 44 procent. Parodontitis lijkt dus een risicofactor voor hart- en vaatziekten te zijn. Zij hadden significant vaker hart- en vaataandoeningen. Ons advies als tandartsen is: twee maal per dag goed poetsen en het tandvlees regelmatig door een tandarts en/of mondhygiëniste laten beoordelen.”

Voorkom hart- en vaatziekten door je tanden altijd goed te poetsen

Goed poetsen begint met een goede tandenborstel

Waarschuwing cardiologen

Ook cardiologen zien een goede mondverzorging als bijdrage aan het voorkomen van hartproblemen. Cardioloog dr. D. J. A. Lok van het Deventer Ziekenhuis geeft aan dat hart- en vaatziekten geassocieerd zijn met chronische infecties, zoals parodontitis. “Bacteriën die frequent in de mond worden aangetoond, zoals Chlamydia Pneumoniae, kunnen worden aangetroffen in vaatvernauwingen (plaques) van bijvoorbeeld de halsslagaderen.”

Bron van dit artikel: “Slecht tanden poetsen: slecht voor je hart!

United Kingdom Cheap Football Shirts shop:https://www.football-shirtssale.com/
It is time to prepare with trendy custom football hoodies https://www.football-shirtssale.com/ and customized womens kits. Whether you’re heading to the big recreation or simply want to put on your loyalty kids replica football kits uk in your chest, the most effective selection of Navy t-shirts, tank tops, and more is right here on the official Navy Store where your buy supports Navy Athletics. The Boombah INK 7 on 7 Soccer Ultra Performance Arsenal 3rd Away Football Shirt 2018/2019 Quick Sleeve Compression shirts encompasses a nice minimize cheap Manchester United football shirts Ultra Efficiency blended knit fabric that gives a terrific compression fit with locked-down protection.
We’re happy with the amount of options you’ve got at your disposal with our ‘design your individual’ instrument, but we’re additionally dedicated to offering high quality grownup football uniforms which might cheap Arsenal shirts football shirts be each comfy and durable. I’ve tried factories in each Thailand and China to fabricate sportswear, health clothing cheap Chelsea football shirts and football shirts for my online store and successful brand.
So go forward and order your customized football hoodies, women soccer T-shirts, Referee Tee cheap Liverpool football shirts and custom womens kits and rock in your match. We are going to work with you intently to come up with the perfect set of football designs Liverpool Purple Away Football Shirt 2018/2019to your organization and then ship the order to our manufacturer. This excellent picture collections Liverpool 3rd Away White Football Shirt 2018/2019 about Lamp Thought Icon Png Luxury 13 Sporty Soccer Football Icons Freebie Pinterest is out there to download.
Customize lots of of dry performance t-shirts designed to maintain gamers cool in any circumstances. Along with custom soccer kits Tottenham Hotspur Away Football Shirt 2018/2019 and shirts, we offer matching soccer shorts, custom jackets and equipment. Finally if you want to get new and the most recent wallpaper associated with Lamp Idea Icon Png Luxury 13 Sporty Soccer cheap Tottenham Hotspur football shirts Football Icons Freebie Pinterest, please observe us on fb or bookmark this website, we strive our best to offer you daily update with fresh and new wallpaper 2014.
When you’ve got a specific fashion in thoughts order our custom made Kid Tottenham Hotspur 3rd Away 2018/2019 soccer uniforms constructed specifically in your crew. Sharing your love of football, or possibly simply your cheap Real Madrid football shirts assist for the football enthusiast in your loved ones, is simple with Pink Lily’s tremendous Real Madrid Away Football Shirt 2018/2019 trendy number of cute soccer shirts. At TeamShirts, we perceive teamwork and how important prime quality football uniforms and a custom staff look are on your staff’s performance and pursuit of success.
After choosing the style and cheap Barcelona football shirts colors of your crew football shirts you possibly can choose the collar kind, material and whether or not you want long or short sleeves. Packages costs include a group identify printed on front and a participant quantity cheap Bayern Munich football shirts on the back of the soccer kit. Personalised T-Shirts with a Skinny Match, Retro Styling or V-Neck. Group Colours has cheap Juventus football shirts all the options you want for creating men’s customized football shirts.
Designing and creating customized t-shirts for your group cheap Paris Saint Germain football shirts couldn’t be simpler. I needed kits for a flag soccer group and only had a week to get them delivered. Pick from a top notch assortment of Michigan State Football Jerseys Paris Saint Germain Away Football Shirt 2018/2019 and T-Shirts for the #1 Spartans Fan or Alumni. Whether or not you are a part of a school workforce or simply having fun with some buddies, you possibly can design custom football uniforms and fan kits for Paris Saint Germain Home Football Shirt 2018/2019 players on the sector, workers on the sidelines and folks in the stands.

Reacties niet toegestaan.